lørdag 6. oktober 2007

god helg......

Åhhhh, som vi har kost oss i dag:-) Jeg har sydd og jeg har kost meg i hagen.Plantet tulipanløker og la løv på alle rosene.Stekte vafler utendørs til alle ungene i nabolaget utpå dagen. Samlet masse kongler til juleverksted også.Den beste løradgen på veldig lenge. Jeg har fått en gammel tobakkseske av mamma.Den er ca. 100 år gammel:-) Jeg ble så glad. Den er fulla av gamle negativer som jeg må titte nermere på. Fant frem de gamle tåspiss-skoene mine i dag.Lillegull måtte selvsagt prøve.Tærne stikker ut over kanten...hun er så søt.
Nå er det kveld hjemme hos oss.I morgen skal vi bare være ute i alle høst-farvene.Gleder meg..
Ønsker alle gode venner en herlig helg.
Klem Helene

8 kommentarer:

Helene sa...

Måte bare innom å ønske deg God helg.
Fine stemningsbilder du har lagt ut.
Ser ut som det blir noen år før tåspiss-skoene vil passe til lillegull, men imens kan de jo være fin dekorasjon i hjemmet.

Emmeline sa...

MÅ si meg enig med den andre Helene;) Kjempefine bilder. Er imponert over alt du har fått gjort, skjønner godt at du er fornøyd med dagen din.Din lille jente har nok enda litt å gå på før hun kan ta ballerina skoene i bruk, men de var jammen flotte. Minner meg om ungdomstiden på 80-tallet, da var det hot å ha et par ballerina sko hengene på veggen, fremdeles gir det meg gode assosiasjoner fra en svunnen tid! Disse hjertene var jo også skikkelig flotte! -Stemningsfullt med tente lys og blomster i vase. Håper søndagen blir like kjekk som lørdagen, kos deg!

Hulda sa...

Så nydelige hjerter, Helene! De likte jeg virkelig, herlige farger og mønstre. Så heldig du var som fikk den tobakkseksa, syns det var veldig spennende med de negativene. Jeg har alltid vært så interessert i gamle bilder av slektningene mine. Har alltid likt å bla i de gamle albumene til mormor. Nydelige ballerinasko du har. :) Og flott stemning med lys¨.
Vi snakkes!

faster atta sa...

Hej! Jag hittade hit via "älskar sött", vilken härlig blogg du har! Och alla fina hjärtan... Ååå, jättefint!

Unknown sa...

Tack för dina fina komplimanger!! Gillar din blogg med...Ha en underbar vecka! Kramar Malin

elin1976 sa...

Så herlig med slike gamle saker og ting. Her begynner høstferien så her har både prinsessa og jeg fri( jeg skal jobbe fra kl. 15) Så denne uken skal gå med til pakking og klær til Spania og sying av julenisser( må for alldel ikke ha noe dautid)
Må videre. Kos deg. Klem fra Elin:O)

MODERN COUNTRY sa...

Hei Helene!
Så herlig dag du har hatt :) Kan skjønne du føler deg glad og fornøyd etter å ha lest og sett på bildene dine :)Koselig med verdifulle gaver fra mamman sin og de tåspiss skoene dine, fabelaktige!! De er jo kjempenydelige som dekorasjon. Har selv sett etter noen på nett, men de er ikke så vanlige lenger. Å så er du så flink til å sy, nydelig stoff til hjertene! Ser du har dekorert litt lenger nede, helt nydelig med anhenget ditt med bilder og hjerter :) Jeg kjenner meg igjen når du skriver at du er usikker på din manns reaksjon. Jeg har det samme her i gården og må forhøre meg med alt jeg foretar meg ja. Så det kan ikke bli for mye dill og dall her heller, hehe..Hva sa han?
Håper du har hatt en fin helg og at været har vært bra der du bor. Her har vi hatt det deilig, men i dag er det trist igjen. Godt vi kom oss en tur ut i går! Ønsker deg en fin uke Helene, klem fra Aina (",)

ChatrinesLiving sa...

Høres ut som en veldig koselig dag! Danser du ballett?WOW!! Jenta er skjønn med skoene på da:)
Ønsker deg en fin ny uke!
Klem:)