mandag 7. september 2009

Høst i hagen....

Det var 8 grader da vi sto opp i morges. Det begynner å bli kaldere og det merkes at høsten nærmer seg. Ingenting er som en velfortjent pause med en kopp te. Jeg trenger vel egentlig ikke å si at jeg allerede har begynt å glede meg til jul.....*fniser* Klatreplantene har laget flotte naturlige guilandere på stolen. Det blomstrer litt enda, men mesteparten av rosene er ferdige med sommeren nå. Nå skal de bindes opp og pakkes inn for å tåle vinteren. Tulipanbedene skal få nye friske løker. Vi plantet en rosehekk av typen Maidens blush i fjor juni. Den har vokst seg over en meter høy i sommer! Fuglene skal også ha mat. Elsker dette huset. Og det ser ut som om pip-pipene trives godt i cafeen. Lykten ble kjøpt på Indiska. Nå har den stått ute i to år og har fått masse rust på seg. Den har blitt super-fin. Lillegull har plukket stener og lagt inni som pynt. Benken fant jeg i en container. Etter noen strøk maling fikk den nytt liv utenfor hos oss. Kremmerhuset hadde disse urtekassene for et par år siden. Synes de er så fine. Enda finere etter at de har stått ute i vær og vind en stund. Jeg elsker fuglehus. Hva var mer naturlig enn et fuglehus som dørskilt ? En liten tur i min have, ønsker dere alle en fantastisk flott mandag. klem fra Helene

2 kommentarer:

Albertines verden sa...

Hei Helene. Der var du tilbake igjen, og gratulerer med liten prins. Så hyggelig at du likte bildene. Var veldig glad i å male før, men da ungene kom fant jeg hverken tid eller inspirasjon. Så da plutselig trangen meldte seg, var det bare å sette i gang. Ha en fortsatt fin uke!

Tiril sa...

Utrolig flotte bilder, og du har en herlig blogg.